torsdag 3 februari 2011

Skrabbelucker


Dessa åt jag första gången när jag gick på fritids som mellanmål,och redan då blev jag fast!Dessa är så goda så jag gör dem imellanåt.De har många namn men för mig heter de skrabbelucker!!Behövs inte så mycket ingredienser heller och oftast har man dem hemma.

ingredienser;
1 ägg
3/4 dl strösocker
3/4 dl mjölk
2½ dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
smör el margarin

1.Vispa samman ägg och socker,tillsätt mjölk,mjöl blandat med bakpulver och rör till en klimpfri smet.
2.Smält matfett i en panna.Klicka ner smeten i pannan.Grädda ca 3 minuter på vadera sida så de får färg,upp till var och en hur mycket färg man vill ha,jag vill gärna ha lite färg på.
3.Lägg upp på fat och strö socker ovanpå,kan även doppa varje bit i socker.Låt svalna lite innan servering.

1 kommentar:

  1. hejhejehjehejehejehejehejehejehejhehejehejehejehejehejehejehejehj

    SvaraRadera