lördag 5 februari 2011

Äppelkaka



Detta är nog en av det godaste äppelkaka jag någonsin har ätit!!Varje gång jag har äpplen som blivit över el billiga att köpa så gör jag denna!!Ni måste bara testa och plusset är att det inte alls tar lång tid att göra!!Jag har hittat receptet hos kryddburken


ingredienser;
2-4 äpplen
kanel
socker
150 g smör
2 ägg
3 dl socker
4 dl vetemjöl
2 tsk vaniljsocker

1.Skala äpplena och skär i bitar el skivor,lägg de i en skål och häll på socker och kanel.Låt stå under tiden du gör kakan.
2.Smält smöret låt svalna något,vispa ägg och socker,häll på vetemjölet,vaniljsocker och det smälta smöret,blanda till en jämn smet.
3.Bröa en form med avtagbar kant,och häll i smeten.Lägg på äpplena ovanpå och in i ugnen i 45 min i 175°

2 kommentarer:

  1. Äppelkaka är ju så himla gott! Måste försöka ta och testa detta recept. Det ser jättegott ut! :-)

    SvaraRadera
  2. ja den är jättegod,får äpplena ligga ett tag i mycket socker o kanel så blir kakan lite extra knäckig!!!

    SvaraRadera