lördag 10 september 2011

Äppelrutor

Detta recept hittade jag i förra månaden sötsak,att laga lätt,hos denna blogg Idas visor dessa påminner mig
om ett recept jag gjode förr i tiden men slarvat bort receptet...De är verkligen jättegoda,men nästa gång ska jag ha de lite längre i ugnen.Hon kallar de för kyrkvalsrutor men jag säger äppelrutor..

4 ägg
4 dl socker
4 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
smör
3 äpplen
mandelspån
pärlsocker
kanel

1.Ugn 175°grader.
2.Vispa ägg och socker och blanda i mjöl och bakpulver,vaniljsocker.
3.Bred ut smeten i en långpanna klädd med bakplåtspapper.Skala äpplena och skiva dem tunt och lägg dem i smeten.
4.Strö över mandelspån,pärlsocker och kanel.Hyvla smör över,ska täcka hela plåten.
5.Grädda i 20 minuter.Ta ut låt svalna,skär i rutor.

2 kommentarer:

  1. Tycker att äppelrutor passar bättre också ;) Ser väldigt smaskigt ut!

    SvaraRadera
  2. dessa är goda!!testa gärna o gör dessa!!

    SvaraRadera